Tuesday, May 22, 2012

Wish.. wishing.. Wish

Huhhh.. Wish list is supposed to be done in the beginning of the year kan? but since i was penniless back then (now still not much difference!).. I'm listing out my wish list to motivate me to work harder for them..

Long dreamt list:

1. Lumix Gf2 (Definitely a red one!)

2. ipad 3 (For movie and reading.. err novel of course!!!!)


3. Naza GTR (I'm going to ignore all the negative review on this bike... dont want to know !!No no )


4. Converse Jack Purcell Special Edition (Sial nya mahal!!!) (Replaced by normal Jack Purcell)

5. BlackBerry Bold 9900 (Always n forever BB fan)






8 comments:

Unknown said...

Mai aku goyahkan pendirian kau.

Lumix GF1- berapa ribu tu? tak nak consider Olympus OM-D EM-5?

Blackberry Bold 9900 - Hujung tahun nanti BB nak keluarkan OS BB10. Tunggu la dulu. aku pun nak tengok-tengok ni.

yang lain tu aku tak ada komen. :)

Red Chopsticks said...

Gila ko Ja a!! 3k + !! ako punya la sabar tak pandang Nikon v1 sbb harga dekat2 ctu.. GF2 tu dalam 2k dah dapat dah.. err 2.5k la.. hehehe

BB serious? ok..!! yg ni ako bley tunggu.. alang2 ako guna ja cik ruby sampai keypad dia terbojol kuar..

Unknown said...

dah tengok OM-D rupanya. hahaha. Nikon V1 tu, aku tak fikir bagus sebab sensor dia kecik cenonet je. GF2 ni tak silap aku sensor dia besar sikit, so...

eh bukan kau ada kamera ke?


pasal BB tu, aku pon eksaited. tapi tengok la bagus ke tak. sekarang ni BB tengah promote developer untuk buat apps BB10.

BB10 nanti tak compatible dengan current BB product. tu pasal aku sarankan tunggu dan lihat. heheheh. kalau tak berkenan, boleh cari lain. :D

Red Chopsticks said...

betulnya ako cam terjatuh hati dekat fujifilm x100!!! outlook dia.. kacak! G ahh tgk! tapi harga dia.. leh tampar dahi sampai pecah..

camera nikon ako tu dah jual dah.. so i was left with digi cam ja.. (still alhamdulillah la..).. cuma gf2 yg tension tu tak dak viewfinder!

hekhek.. OS system canggih2 pn, ako yg rabun nih bkn tau sangat beza.. seperti bimbo2 skalian ako cuma tau cepat or lambat jer.. tapi worth of waiting aah... bukan mampu bli lg pn

Unknown said...

oh. yes. Fujifilm x100!! retro betul gayanya. Mahal betul harganya. tapi sensornya kecik. the price is overkill for the specs. But the hybrid viewfinder tu is a must try!!

oooo. dah jual. patut la tak ada gambar-gambar dah.
Aku takut jugak nak pindah dari slr ke mirrorless sebab walaupun dia kecik, tapi dia tak ada accessibility macam slr. example, nak tukar shutter speed je, kena masuk tiga empat lapis menu. haih.

nanti dah keluar dan kalau aku ada dekat sini lagi, kita usha dekat queensbay. hahaha.

Red Chopsticks said...

yes!! retro is the word!!!

okay 'mirrorless' pas google: "does not have a mirror-based optical viewfinder" (teringat konsep relection pada mirror time fizik form apa ntah)..

tp how sensor size determine performance of the camera? (ako malas nk baca sbb panjang sangat!)

ohh yeahh boleh boleh!! Fiesta!!! hohohoh

Unknown said...

sensor size arrr.

Tak silap aku, lagi besar sensor, lagi besar dynamic range. Maksudnya kalau kau tangkap gambar yang ada scene dalam rumah (gelap) dan scene luar rumah(terang), dua-dua belah pun agak terang dalam gambar. means tak hitam la. nanti aku buat explanation untuk kau dalam belog aku.

hokay hokay. semangat BB10 ni. tiap hari dok gugel tengok apa news terbaru. keh keh keh.

Red Chopsticks said...

ayyy.. faham suda.. update ako nnt!!!